در یک کنفرانس، افرادی که در زمینه خاصی به تحقیق و پژوهش مشغول هستند، به تبادل اطلاعات می‌پردازند. به مقالات پذیرفته یا ارائه شده در یک کنفرانس تحت عنوان مقاله کنفرانس یا Proceeding گفته می‌شود. یشتر اوقات، ایده‌ای که در آغاز به ذهن می‌رسد به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ شده و به جامعه علمی عرضه می‌شود.

مقالات کنفرانسی در قالب‌های زیر ارائه می‌شوند:

ارائه شفاهی(oral)

ارائه پوستر(poster)

کارگاه‌ها (workshops)

جهت ثبت سفارش ترجمه کلیک نمایید

  •  ارائه شفاهی: در ارائه شفاهی که برای مقالات در کنفرانس‌ها در نظر گرفته می‌شود، نویسنده باید در مقابل افراد جمع حاضر شود و کار خود را در قالب پاورپوینت یا برنامه‌ای شبیه آن برای دیگران شرح بدهد. این ارائه نباید چندان طولانی باشد و تقریبا برای هر شخصی حدود ۲۰ دقیقه زمان قائل می‌شوند. پس لازم است که پاورپوینت به بهترین و بهینه‌ترین شکل ممکن آماده شده باشد و محتوای موجود در مقاله را به زبانی واضح، مختصر و البته مفید بیان کند. استفاده از ویژگی‌های بصری نرم‌افزار پاورپوینت در ارائه مقاله می‌تواند کمک شایانی به انتقال درست پیام محتوای اثر به مخاطبان کند. حدود ۵ دقیقه از زمان ارائه هم به پرسش‌وپاسخ اختصاص پیدا می‌کند و حضار کنفرانس اجازه دارند سوالات و نکاتی که پیرامون مقاله در ذهن‌شان ایجاد شده، مطرح نمایند.
  •  ارائه پوستر: ارائه مقالات کنفرانسی در قالب پوستر هم شکل و شیوه دیگری است که در کنفرانس‌های گوناگون رواج دارد. یعنی شرکت‌کنندگانی که مقاله‌ای را به نگارش درآورده‌اند، این امکان را دارند که مقاله‌شان را به شکل پوستری آماده و طراحی کنند و در بخشی از کنفرانس برای مخاطبان ارائه دهند.البته همیشه پوسترکردن یا ارائه شفاهی انتخاب نویسندگان مقالات نیست. به عبارت دیگر، در کنفرانس‌ها گاهی‌اوقات این حق که مقاله خود را به شکل پوستر ارائه دهید یا در شکل سخنرانی به خودتان بستگی دارد و انتخاب خودتان به عنوان نویسنده خواهد بود. ولی گاهی هم در برخی از کنفرانس‌ها، بعد از اینکه مقاله به دبیرخانه تحویل شد، مسئولان کنفرانس هستند که با داوری اثر به این نتیجه می‌رسند که باید مقاله در قالب پوستر ارائه شود یا سخنرانی.
  •  کارگاه‌ها: علاوه بر ارائه به شکل سخنرانی یا پوستر، برخی از مقالاتی که به کنفرانس‌ها ارسال می‌شوند در حاشیه برنامه و در کارگاه‌ها یا اصطلاحا ورک‌شاپ‌هایی ارائه خواهند شد که تعدادی محدود از افراد شرکت‌کننده در کنفرانس در آنها حضور دارند و امتیازاتی هم برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان آنها در نظر گرفته می‌شود که رزومه آنها را پربارتر می‌کند. این ورک‌شاپ‌ها به شکل‌های عملی یا تئوری هستند
برچسب‌ها: