استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه می‌تواند هم باعث پیشرفت تحصیلی  شما شود وهم پیشرفت شغلی .  در بسیاری از دانشگاه‌ها مجوز دفاع از پایان‌ نامه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا منوط به  تبدیل پایان نامه به مقاله می باشد. داشتن مقاله سبب کسب اعتبار و امتیازات مهمی برای پذیرش در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی گاهی یافتن شغل نیز می‌شود. استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی‌ست تا مقاله باکیفیت و قابل‌قبولی حاصل شود. این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه به نتیجه نمی‌رسد. برخلاف تصور برخی از افراد، تبدیل پایان ­نامه به مقاله همان کپی پیست کردن بخش­ های مختلف پایان­ نامه در قالب یک مقاله نیست. هرچند محتوای پایان­ نامه و مقاله یکسان باید باشند اما استخراج مقاله از پایان نامه به همین سادگی نیست بلکه باید اصول و نکاتی در این کار رعایت شود.

این موارد به شرح ذیل می باشد

  • مقاله استخراجی دارای ساختاری مشابه پایان نامه است و در این مقاله دانشجو باید بتواند پایان نامه خود را طبق اصول مقاله نویسی در حداکثر 10 تا 15 صفحه خلاصه نماید.
  • عنوان مقالات استخراجی نباید یکسان بوده و همچنین با مقالات پیشین تفاوت داشته باشد. با یک جستجوی ساده به فارسی و انگلیسی در گوگل یا گوگل اسکولار (Google Scholar) می توانید از این مورد مطمئن شوید.
  • موضوع مقالات باید بگونه ای طراحی شود که بروز بوده تا شانس پذیرش مقاله در مجلات ISI، مجلات ISC، مجلات اسکوپوس Scopus و یا پابمد pubmed و مدلاین medline (مخصوص دانشجویان و اساتید پزشکی) بالا رود.
  • چکیده پایان نامه بایستی شامل موضوع تحقیق، هدف تحقیق، مراحل انجام کار، نوآوری های مدنظر، نتایج کلیدی مقاله در حدود 100 تا 200 کلمه نوشته شود.
  • به نقل و قول از مقاله های دیگر توجه نکنید و به مقالات اصلی جهت ارجاع_دهی مراجعه نمایید. برای این کار می توانید از نرم افرار zotero، Endnote و یا سایت استفاده نمایید.
  • دانشجویان می توانند قبل از تدوین مقاله مستخرج از پایان نامه با شیوه های نگارش مقالات فارسی از نمونه های مشابه در حیطه تخصصی خود به پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی www.sid.ir و یا مجلات الزویر، تیلور، اشپرینگر و … مراجعه نمایند و مقاله خود را در قالب ساختار مورد نظر نگارش نمایند.
  • انتخاب مجله مورد نظر بر اساس اصول انتخاب مجله و سطح بندی مقاله استخراج شده باشد.
  • از آنجایی که فرآیند داوری مقالات در مجلات داخلی و یا خارجی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر، و …طولانی بوده بهتر است دانشجو با توجه به زمان خود مجله را انتخاب نمایند.
  • در مواردی که دانشجو وقت آنچنانی برای پذیرش مقاله خود نداشته باشد، مجلاتی که با اخذ هزینه فرآیند داوری را تسریع می بخشند، می بایست مجله انتخاب شده جزو مجلات معتبر بوده و در لیست سیاه وزارت علوم و دانشگاه آزاد قرار نداشته و همچنین جعلی نباشد.
  • از آنجایی که چاپ مقاله در همایش یا کنفرانس های ملی و بین المللی یکی از شیوه های آسان پذیرش و چاپ مقاله است دانشجویان می توانند با مراجعه با سایت های معتبر معرفی کنفرانس ها مراجعه نمایند.

خدمات سامانه STRS

ترجمه مقاله ی استخراج شده از پایان نامه

ویراستاری مقاله پس از استخراج