وب آو ساینس (Web Of Science) که گاهی به اختصار WOS نیز خوانده میشود یک پایگاه وب و نمایه استنادی علمی است که از سوی موسسه تامسون رویترز ایجاد شده و امکان جستجوی استنادی جامع و دسترسی به پایگاه های داده مختلفی را فراهم می‌کند.

پایگاه Web of Science یکی از بزرگ ترین بانک های اطلاعاتی دنیا محسوب می شود و طیف گسترده ای از رشته های مختلف را پوشش می دهد. توسط پایگاه Web of Science می توان به چکیده مقاله های بسیاری دسترسی داشت و یکی از مزایای این پایگاه معرفی تمام منابع مقاله ها است که ویژگی بسیار مفیدی به شمار می رود.

جهت ثبت سفارش ترجمه و ویراستاری کلیک کنید.

وب آو ساینس را به عنوان یک ابزار یکپارچه سازی تحقیق توصیف می کنند که به کاربر این امکان را می دهد از اطلاعات موجود در این پایگاه برای کسب اطلاعات به روز، آنالیز آن ها و در نهایت چاپ مقاله خود استفاده کند. وب آو ساینس امروزه به معتبرترین شاخص اعتبارسنجی جهان برای تحقیقات علمی و پژوهشی تبدیل شده است که در آن امکان دسترسی به بیش از ۲۰هزار ژورنال سطح بالا از سراسر جهان در ۲۵۰ موضوع علمی متنوع و کتب و مقالات کنفرانسی نیز وجود دارد.

در این پایگاه داده‌ای علمی اطلاعات مختلفی در قالب‌های زیر موجود است:

مجلات علمی مختلف حاوی مقالات ارزشمند؛

منابع اینترنتی مانند وبسایت‌های علمی ارزشمند و کاربردی؛

اطلاعات مرتبط با اختراعات رسمی ثبت‌شده هم در وب آو ساینس وجود دارد؛

کتب علمی مختلفی هم در پایگاه داده‌ای وب آو ساینس قرار دارند که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

مزایا و ویژگی‌های مثبت وب آو ساینس چیست؟

وب آو ساینس می‌تواند امکان دسترسی به تمام مراجع استنادی یک مقاله را در اختیارتان بگذارد.

اطلاعات مرتبط با مدارک علمی موجود در این پایگاه یعنی مقالات، کتب و… به شکل چکیده در اختیار کاربران مختلف قرار می‌گیرد.

موضوعات و عناوین علمی بسیار متنوعی در پایگاه وب آو ساینس وجود دارند و در نتیجه، پایگاهی عظیم و غنی را تشکیل می‌دهد که محققان و افراد از علوم گوناگونی می‌توانند از خدماتش بهره‌مند شوند.

• مقالات و کتبی که در این پایگاه نمایه می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارند. چون این پایگاه به‌سادگی هر محتوا و متنی را نمی‌پذیرد و هر اثر باید شاخصه‌هایی قوی برای پذیرش داشته باشد. شاخص‌هایی برای سنجش آثار جهت پذیرش در این پایگاه وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

پایگاه وب آو ساینس به‌طور مرتب و در فواصل هفتگی به‌روزرسانی می‌شود. به همین خاطر می‌توان روی اطلاعات موجود در محتوای آن حساب زیادی باز کرد.

عضویت در پایگاه وب آو ساینس

با عضویت در این پایگاه می توان از امکانات آن، از قبیل ذخیره کردن اطلاعات و سیستم آگاهی رسانی استفاده نمود

جستجو در پایگاه Web Of Science

در پایگاه Web Of Science کافی است کلیدواژه‌های مورد نظر را در محل جستجو وارد و کلیک کنید تا اطلاعاتی منحصربه‌فرد و جامع در آن موضوع به دست آورید. دقت کنید هر بار فقط از یک کلیدواژه استفاده کنید. کلیدواژه‌ها می‌تواند شامل عنوان مقاله، نام نویسنده یا پدیدآورنده مقاله، سال نشر، شماره مجله، زبان مقاله و… شود.

جهت آموزش فیلم استفاده از وب آو ساینس   کلیک نمایید(Web Of Science)

برچسب‌ها: