برای درک بهتر این موارد بهتر است تعریفی از تک به تک اینها آورده شود در زیر به این موارد می پردازیم

  • همایش :رویدادی که جنبه تخصصی دارد و معمولا مهمان ها هم سطح بالاتر هستند. همایشی مشارکت‌جویانه که برای بحث، حقیقت‌یابی، حل مشکل و مشاوره تشکیل میشود. معنی لغوی آن به عبارتی گرد هم آمدن می باشد.
  • کنفرانس :کنفرانس يعني مجلسي که تشکيل ميشود براي آنکه کسي مطالب علمي را براي ديگران بيان کند. معني ديگر آن اجتماع و انجمني از عده معدودي براي بحث در مسايل سياسي، ‌اجتماعي و فني مي باشد. کنفرانس کوچکتر از کنگره است. ضمنا" به اجتماع گروهي از متخصصان فن براي شور و بحث در باب مسائل فني و يا اجتماع جمعي از سياستمداران، روساي دولتها، وزيران به منظور حل يک مسائله سياسي داخلي و بين المللي کنفرانس نيز اطلاق مي شود. کنفرانس شامل انواع گردهمایی ها در زمینه های مختلف است و با برنامه کار و دستورجلسه رسمی برای بحث، مذاکره، مشاوره، همفکری ویا تبادل نظر و مبادله اطلاعات؛ جهت یافتن راه حل، رفع مشکل خاص، گرفتن رهنمود یا تصمیم سازی تشکیل می شود.
  • جهت ثبت سفارش ترجمه و ویراستاری کلیک کنید
  • سمینار :دسته اي از دانشجويان که تحت نظر يک استاد، در رشته اي خاص به تحقيق  بپردازند و سخنراني هایی در آن رشته ترتيب دهند،‌ همچنين به دوره اي از تحصيلات، ‌که توسط چنين دانشجوياني تثبيت شود سمينار گفته مي شود. معني ديگر سمينار،‌ اتاقي است که دانشجويان در آن گرد هم آيند و به تشريح موضوعي بپردازند. در کشورمان واژه "همايش" جايگزين سمينار شده است اما ديده ميشود بسياري از مجامع با اهداف متفاوت از معني، با عنوان "همايش " برگزار ميگردند.
  • جهت ثبت سفارش ترجمه و ویراستاری کلیک کنید
  • کنگره : مجمع علمی یا سیاسی که جلسه تشکیل میدن و میتونه علنی باشه میتونه نباشه. کلمه کنگره فرانسوي است که وارد فارسي شده در تلفظ بايد گافِ وسط آن ساکن باشد. يعني اجتماع و انجمني از آگاهان، صاحبنظران و دانشمندان براي بحث و گفتگو پيرامون مسايل سياسي،‌ علمي، ‌هنري و نظاير آن. همچنين به مجمعي که از سران دُوَل ، نمايندگان کشورها يا دانشمندان تشکيل ميشود تا در باب مسايل سياسي،‌ اقتصادي و علمي بحث کنند، کنگره گفته ميشود.
  • جشنواره: جشنواره یا فستیوال به برنامه های شادمانی و سرور در مناسبت های مذهبی، فرهنگی و گاه برنامه های غیردینی گفته می شود. این نوع جشن اغلب با نمایشگاه و مسابقاتی همراه است و مناسبت آن تکرار می شود.
  • سمپوزيوم : مجمعي که هدفش مباحث فلسفي و علمي باشد و يا مجمعي که در آن اشخاص مختلف راجع به موضوعي واحد ،‌مقالاتي ارائه نموده و يا سخنراني هایی ايراد نمايند. یک نوع کنفرانس که افرادی با تخصص بالا در یک زمینه‌ی خاص گرد هم آمده، درباره موضوعی کاملاً تخصصی بحث می‌کنند و در آن پیشنهاد‌ها و ایده‌های نو ارائه می‌شود. موضوع اختصاصی می‌تواند شامل تعیین یا تدوین برنامه‌ای خاص برای اجرا در آینده یا موافقت جمعی با آن باشد. هریک از شرکت‌کنندگان ضمن شنونده بودن، در مورد موضوع سخنرانی می‌کنند. سمپوزیوم مانند یک مجله تخصصی، دارای مطالبی با موضوع واحد است
  • گردهمایی :گردهمايي، اجتماع کردن براي بحث و گفتگو پيرامون موضوعي که اصلا" جنبه علمي تحقيقاتي نداشته باشد . مجمعي است که برگزار کنندگانش قصد آن دارند تا موضوع مورد علاقه خود را از زواياي مختلف مورد بحث و بررسي قرار دهند. مثل حضور استانداران ، يا مديران کل واحدهاي يک سازمان و يا مسئولان انجمن هاي صنفي و تخصصي و نظاير آن .... در گردهمایی سخنراني و يا مقالات تخصصي ارائه نمي گردد
  • کارگاه : نوعی سمینار با تمرکز و تاکید بر بحث آزاد، تبادل ایده‌ها،‌ نمایش روشهای بکارگیری عملی مهارتها و اصول است. همچنین به گردهم‌آیی چندین نفر برای بحث عمیق و شدید درباره موضوعی خاص نیز میباشد.
  • جهت شرکت در کارگاه های آموزشی کلیک کنید
برچسب‌ها: