برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی به یک مدرک زبان بین المللی نیاز دارید. این مدرک زبان معمولا یکی از دو مدرک آیلتس و تافل است. معمولا دانشگاه های آمریکا و کانادا مدرک زبان تافل و دانشگاه های اروپا مدرک آیلتس را می پذیرند. فرقی نمی کند که کدوم از این دو مدیک رک رو لازم داشته باشید. در هر صورت اگر سطح زبان شما در حد intermediate یا پایین تر است، برای گرفتن نمره قبولی در این آزمون ها باید حداقل 6 ماه مطالعه منسجم داشته باشید. زمان ددلاین ارسال مدارک هر زمان که باشد شما تا همان تاریخ برای ارسال نمره زبان فرصت دارید.



اگر مقاله‌ای برای ارائه دارید و یا حتی آماده چاپ در ژورنال‌های معتبر خارجی است، آن را ترجمه و نهایی کنید. مورد بعدی پیگیری برای دریافت توصیه نامه است. توصیه نامه توصیف اساتید شما از توانمندی ها و علاقه مندی های تحصیلی شماست. هر چقدر که این اساتید نام آشناتر باشند توصیه نامه ی شما معتبرتر است. هرچه استاد شما از نظر علمی ورزیده تر باشد، مقالات چاپ شده در نشریات معتبر داشته باشد، در دانشگاه معتبرتری درس خوانده و عضو هیئت علمی باشد این توصیه نامه مؤثرتر واقع می شود.

مورد آخر پیگیری برای ترجمه مدارک تحصیلی است. ترجمه مدارک شما باید ترجمه رسمی باشد. یعنی باید اصل مدارک را در اختیار یک دارالترجمه رسمی قرار دهید. این دارالترجمه ها مهر وزارت علوم و مهر دادگستری دارند و بعد از ترجمه مدارک شما، این مهر رو پای تمام مدارک می زنند. بعد از ترجمه باید این مدارک را مهر و موم شده از طریق سیستم پست بین المللی برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. پیش از اتمام ددلاین باید این مرسولات به دانشگاه رسیده باشد.

اگر مقطع کارشناسی شما به تازگی تموم شده باید بدانید دانشگاه ها از دانشجویان این مقطع توقع داشتن مقاله اکسپت شده ندارند چراکه لیسانس یک دوره تحصیلی طولانی و بسیار پرکار است و منطقا وقتی برای به سرانجام رساندن پژوهش برای دانشجو باقی نمی گذارد. بنابراین نداشتن مقاله در پروسه اپلای حداقل برای دانشجویان کارشناسی یک امتیاز منفی نیست اما برخورداری از آن باعث می شود شانس دریافت یک بورسیه ی خوب را داشته باشید.